پوشش گیاهی در اکوسیستم های بوره آل و منطقه قطبی

دوشنبه 7 مرداد 1398
15:08
admin

باعث می شود کربن به صورت مجزا و متراکم در این خاکهای سرد ذخیره می شود .


اخیراً در تاریخچه زمین شناسی آمده است که اکوسیستم های عرضهای جغرافیایی شمالی بخش قابل توجهی از کربن در اتمسفر را ذخیره می کنند. این محدوده جغرافیایی توسط فصول کوتاه در تابستان (6 تا 14 هفته با روزهای پیوسته روشن ) و زمستانهایی طولانی تا چندین ماه بطور پیوسته تاریک شناخته می شوند .



زاویه کم خورشید در این مناطق میزان ورودی نور تابش سالیانه را کاهش می دهد که در این حالت با درجه حرارت متوسط سالیانه هوا رابطه ای معکوس دارد و باعث پیدایش لایه منجمد زمین می شود . گرچه 24 ساعت دوره نوری در تابستان این منطقه معادل است با مجموع تابش روزانه نواحی معتدل چون پوشش ابر در تابستان حدود 50% از تابش خورشید را می کاهد . تنوع پوشش گیاهی در این منطقه پائین است .اما در فواصل طولانی تغییر می کند و شامل .......است و پهن برگان کم هستند و درختچه های همیشه سبز سازگار با رطوبت و تغییر درجه حرارت هستند .


پوشش گیاهی این منطقه بوسیله ارتفاع پائین درختان ، پائیین بودن قابلیت جذب کربن ، ظاهر درختان بخاطر سازگاری در مقابل وزش باد ، زمستان خشک و خراش یخبندان ها همچنین سازگاری با فصل کوتاه رویش ، حضور در خاکهای سرد که از لحاظ مواد غذایی محدود است ، و قابلیت کم جذب کربن شناسایی و توصیف می شوند .


در جنگلهای بوره آل توندرا درختان در یک خط و یا بصورت نواری حضور دارند . و توزیع محدود آنها و در ماه ژوئیه در دمای 13 درجه سانتیگراد خطوط همدما دارند .


جنگلهای بوره آل تایگا ناحیه ناپیوسته لایه منجمد زمین را اشغال کرده است .این جنگلها در امتداد خط 50 درجه عرض جغرافیایی توسعه پیدا کرده است . در محدوده جنوبی پوشش گیاهی تایگا در شیبهای کم و پست در امتداد خطی در ماه ژوئیه در دمای 18 درجه وجود دارد . اخیراً وسعت تایگا بیشتر شد و به وسعت آن به طرف شمال تا مناطق توندرا دراواسط دوره Holocene رسید منطقه ای که بکبار تا درجه زیادی از یخ پوشیده شده را اشغال کرد .

منبع:forestecology


[ بازدید : 300 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ghjkl است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]