۹۰ درصد پوشش گیاهی زاگرس درختان بلوط است

دوشنبه 7 مرداد 1398
16:12
admin

دبیر انجمن زیست محیطی یاران سبز لرستان گفت: پوشش گیاهی عمده زاگرس پوشش ۹۰ درصدی درختان بلوط تشکیل می دهد که متأسفانه این درختان دچار بیماری شده اند و برای از بین رفتن بیماری آن ها اقدامات مؤثری انجام نشده است.

۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ استانها لرستان نظرات


90 درصد پوشش گیاهی زاگرس درختان بلوط است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، محمود مرادی امروز در همایش تجلیل از فعالان محیط زیست لرستان در خرم آباد اظهار کرد: بحث محیط زیست یک بحث فانتزی و رویایی نیست که ما از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنیم بلکه محیط زیست تکیه گاه معیشت مردم است.


وی افزود: یک هکتار جنگل 60 هزار متر مکعب آب را ذخیره و شیرین می کند و این در حالی است که برای شیرین کردن یک لیتر آب با دستگاه تصفیه هزینه ای حدود 4 یورو معادل 27 هزار تومان باید صرف شود.


مرادی تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر 1 هزار 200 هکتار از جنگل های زاگرس از بین رفته است و این خود سبب بروز مشکلاتی در چرخه محیط زیست شده است.


دبیر انجمن یاران سبز لرستان بیان کرد: سرانه آب برای هر نفر در سال 57 چیزی حدود 57 هزار مترمکعب بوده است که این میزان هم اکنون به 1هزار و 800 متر مکعب رسیده است و به همین دلیل همه از مشکل کم آبی شکایت می کنند.


وی اظهار کرد: 90 درصد گونه های گیاهی در زاگرس را درختان بلوط تشکیل می دهند که متأسفانه اکنون این درختان دچار بیماری شده اند و کسی برای اصلاح و از بین بردن این مشکل بزرگ اقدامی نکرده است.


مرادی افزود: توسعه پایدار بحثی است که امروزه با توجه به منابع موجود مطرح می شود و این وظیفه همگانی است که برای تحقق این مسئولیت اجتماعی تلاش کنند.


دبیر انجمن یاران سبز لرستان با اشاره به نقش دولت در ارائه آموزش مفید در زمینه محیط زیست گفت: دولت باید بحث آموزش را در مدرسه انجام دهد و زنگ محیط زیست را در مدارس به سازمان های مردم نهاد اختصاص دهد.

منبع:tasnimnews


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ghjkl است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]